Det känns hedersamt

På onsdag väljer Ulricehamns arbetarekommun den person som medlemmarna vill ska företräda partiet som nytt oppositionsråd i kommun. Och ja, jag är valberedningens förslag.

 

– Det känns naturligtvis mycket hedersamt att över huvud taget bli tillfrågad. Nu har det kommit så långt att jag är valberedningens förslag.

 

Jag tror på Ulricehamn. Här finns många framgångsrika företag med lojal personal. Samtidigt är jag orolig.

– Om jag får medlemmarnas kommer förtroende kommer jag att sätta jobben först. Ulricehamn är på väg in i en allvarlig jobbkris. Det Ulricehamn behöver är investeringar i nya jobb. Skattesänkningar som ger mest till dem som tjänar bäst är Ulricehamn inte betjänt av. Och här har kommunens ledande företrädare ett ansvar att först och främst representera folket och folkets bästa.

 

Kommentera

