Olle – du har min röst!

Idag var vi ett härligt gäng som gick runt på stan och sålde biljetter för 80 kronor styck till Cirkus Skratt – Sveriges största cirkus – som kommer till Vistavallen på torsdag. Viviann Löfgren och Ulla Foss hade fått på sig clownmunderingen som förstärkte dessa kvinnors skönhet…

Cirkus Skratt blir det ordentliga startskottet för Socialdemokraterna i Ulricehamn i valet till Europaparlamentet. Själv har jag bestämt mig för vem jag ska kryssa den 7 juni. Det blir Olle Ludvigsson, andranamnet på Socialdemokraternas lista. Dels för att han kommer från Västsverige, från Göteborg. Och dels för att jag känner honom personligen och vet att han är en vanlig arbetare med en mångårig och gedigen erfarenhet som klubbordförande på Volvos verkstadsklubb.

Valet till Europaparlamentet är inget kunskapstest. Det handlar om värderingar. Olle Ludvigsson får min röst för att jag vet att han kommer att arbeta för att löntagare inte ska tvingas konkurrera med lägre löner och sämre arbetsvillkor.

Jag är övertygad om att Europa tjänar på en strategi där vi alla konkurrerar med kunskap, kompetens och teknologi.

