Tvingen – det heta ämnet i Ulricehamn

Den borgerliga majoritetens planer på att tillåta 20 meter höga byggnader ovanför Willys har blivit det heta debattämnet i Ulricehamn. Idag är det förstanyhet på ut.se. Där kan du även rösta för hur höga byggnader du vill ha.

Själv röstade jag för max 3 våningar. Det gjorde även en majoritet av fullmäktiges ledamöter i april, trots det kommer bygget tillbaka lika högt som tidigare.

I dagens Ulricehamns tidning finns en intervju med Göran Fahlström, som bor strax bredvid de tänka sjönära höga husen. Tidningen skriver:

”Han poängterar att man inte är emot förnyelse eller utveckling av staden. Däremot bör de förändringar som görs vara genomtänkta – och långsiktiga.”

En FB-gilla på den! Han för samma resonemang som jag gjorde i mitt tal i fullmäktige i april.

Håller du med Göran Fahlström i hans resonemang, fyll i vår elektroniska namninsamling och skicka länken vidare till dina vänner. Jag är obotlig optimist, jag tror på demokratin och att vi kan förändra förslaget – tillsammans.

Glöm inte att komma till fullmäktige den 28 september klockan 18.00 i Stadshuset. Då ska frågan avgöras.

 

Det här handlar det om: Tvingen tillbaka – lika hög som tidigare

Kommentera

