Nu utvecklar vi Ulricehamn tillsammans

Jag har haft förmånen att under det senaste decenniet få resa och se stora delar av Sverige i mitt arbete.  Och jag kan konstatera att få kommuner är så vackra och har sådana möjligheter som Ulricehamn.

Vi har en uppsjö av småföretagare och ett rikt föreningsliv som skördar idrottsliga framgångar inom en rad grenar. Och vi har en natur som kan få vilken storstadsbo som helst att vilja packa väskan redan idag. Kort sagt; vi har mycket att vara stolta över.

Jag vet också att många ulricehamnare vill ha nya idéer, ett nytt ledarskap och ny politik. Jag hör berättelser om utmaningar och om drömmar.

I samband med höstmarknaden startade Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet sitt arbete att vaska fram goda idéer i och för hela kommunen. Och jag är övertygad om att många ulricehamnare har tankar kring vad som behöver förbättras och vad som kan utvecklas i kommunen. Det kan vara allt ifrån småsaker i vardagen till större projekt som kan förverkligas på sikt.

Du kanske har tankar kring vad som behöver förbättras inom barnomsorgen, hur vi kan utveckla kulturen eller kanske du bär på den enskilt vikigaste frågan för att vi ska kunna vässa näringslivet i kommunen ytterligare.

Jag vill utveckla Ulricehamns kommun. Men för det ska bli verklighet krävs arbete. Vi behöver många nya idéer, händer och fötter. Självklart är du välkommen att bli en del av detta arbete. Tillsammans. För förändring.

One thought on “Nu utvecklar vi Ulricehamn tillsammans

  1. Bygg en ishall till för f….n! UIFK ska få 3 nya fotbollsplaner men UIF-hockey och konståkningklubben ska samsas på en ynka liten rink! Trotts att dom har fler aktiva än vad fotbollen har! Tycker jag är konstigt prioriterat!! Skandal rent ut sagt!!!! Det är ju ändå ungdomarna som är vår framtid!!!
    ”Jag tycker du är as duktig Mattias! Fortsätt att vara du, så kommer allt att bli hur bra som helst!!!!
    MVH. Jocke Jacobsson

Kommentera

