Många vill vara med för ett öppet Ulricehamn

I torsdags initierade politiken ett fackeltåg för ett öppet och medmänskligt Ulricehamn. Idag hade vi som tog initiativet till fackeltåget en gemensam insändare i Ulricehamns tidning.

Sedan dess har jag fått många lovord för vårt initiativ. Sedan i torsdags har jag pratat med en rad företag och företagare. Alla har ställt sig positiva till ett samarbete mellan företagen för ett öppet Ulricehamn. Jag har också varit i kontakt med Torbjörn Frick, vd på Näringsliv Ulricehamn, som med en gång tog stafettpinnen för att starta ett nätverk bland kommunens företag.

Ulricehamns tidning och Bo Högborn har på ledarplats tagit tydlig ställning för politikens och företagens initiativ. Det känns mycket bra – även om man kan ha synpunkter på vissa ordval.

Jag hoppas också att föreningslivet i kommunen känner sig manade att starta ett liknande nätverk. Jag har även här varit kontakt med ett antal föreningsaktiva. Samtalen bådar gott.

P.S. Fackeltåget startar vid Grodparken på måndag klockan 17.30 och går till stadshuset.

Kommentera

