Jag utmanar Moderaterna i debatt om jobben och sjukförsäkringen

Moderaterna gick till val på fler jobb. Men istället för fler arbetstillfällen tvingas idag fler från sina jobb. Den utlovade tydliga arbetslinjen har bytts ut mot en utsorteringslinje, där många tvingats ur a-kassan och sjuka friskförklaras. Det är en sjuk politik som inte hör hemma i 2000-talets Sverige.

2010 är det åter dags för val till Sveriges riksdag och i kommunen. Valets två huvudalternativ är Socialdemokraterna och Moderaterna. För mig är det viktigt att ge väljarna möjlighet att ta del av skiljelinjerna mellan partierna.

Jag antar Mona Sahlins uppmaning och utmanar Moderaterna i Ulricehamn på debatt om jobben och sjukförsäkringen. Så Carljohan Molander & Co, antar ni min utmaning?

3 thoughts on “Jag utmanar Moderaterna i debatt om jobben och sjukförsäkringen

  1. Jag ser gärna minst 4 år till med Reinfeldt och jag ser gärna ett moderat kommunalråd i Ulricehamn efter valet. Så därför Mattias hoppas jag att vår gruppledare Carljohan Molander med glädje antar din utmaning. Han kommer att förklara varför väljarna i Ulricehamns kommun ska rösta på oss och inte på er i nästa val. Meddela tid och plats så kommer gärna jag och lyssnar!

  2. Vi moderater ser med oro på den finanspolitiska oro som drabbat oss globalt och som slagit mot våran nation Sverige och där i genom Ulricehamns kommun.

    Vi moderater gömmer oss inte bakom finanskrisen, vi agerar.

    Vi agerar Nationellt, Regionalt samt Lokalt i Ulricehamns kommun.

    Vi moderater i Ulricehamn står för att alla skall ha en TRYGGHET i sin vardag.

    Mattias, du utmanar mig som motpart i ett antal debatter, jag antar din utmaningen.

    Väl mött

  3. Ping: Utmaning från Mattias Josefsson (s) « Ulricehamnsmoderaten

Kommentera

