En härlig energisnål och sexig kväll som gav flashbacks

Igår besökte Celso Silva Goncalves, Jan-Olof Sundh och jag UF-mässan på Åhaga i Borås. Det är härligt att se alla engagerade ungdomar som lagt ner mycket tid på att förverkliga sina affärsidéer. Några av dessa unga kan vara morgondagens framgångsrika företagare.

Ulricehamn har en stark och stolt tradition inom UF – mycket tack vare Ulla Zander – som verkligen har byggt upp något fantastiskt på Tingholmsgymnasiet.

På mässan fanns allt mellan himmel och jord. Ta chansen att titta förbi idag. Om inte annat kan du spana in företagen annonser som ligger bt.se.

Själv fastnade jag för en energisnål grenkontakt som sluter all strömförsörjning och därmed hindrar att elprylar går ner i standby-läge när de inte är igång, utan stängs av helt.

När UF-företagen ställde ut vid Bogesunds bil i Ulricehamn köpte jag en bok av JOIN UF om alla världens kulturer och tips på maträtter. Syftet med boken var att skapa större förståelse mellan folk och berika mitt matbord.

Igår kunde jag inte låta bli att köpa en förpackning med kondomer av företaget Älska UF. Det som triggade mig att ta fram plånboken var deras smarta koncept att för varje såld förpackning gick fem kronor till AIDS-forskning.

Jag konstaterade att de produkter jag handlat hade alla att göra med socialt ansvarstagande, CSR, på något vis, särskilt det sistnämnda. Mina tankar for till min tidigare blogg sagamo – en blogg om kommunikation och socialt ansvarstagande, och min tid på Berghs i Stockholm och slutprojektet – Project Think – som vi gjorde för Södertälje kommun.

Kommentera

