Om sura småbarn, sandlådepolitik och för Ulricehamns bästa

Först beskylldes tjänstemän för inkompetens. Sen hamnade moderaten Anders Dahlén i skottgluggen. Nu är det Socialdemokraternas fel. Centern framstår allt mer som sura småbarn som skyller ifrån sig.

Jag syftar till den insändare som centerpartisterna Liselotte Andersson och Mikael Carlsson hade i Ulricehamns tidning idag angående nedläggningen av skolan i Älmestad.

Jag noterar samtidigt att ordet ”kvalitet” inte nämns en enda gång i insändaren. Under mandatperioden har resultaten i skolan sjunkit som en gråsten i jämförelse med andra kommuner. Ulricehamn placerar sig numera i bottenskiktet av landets kommuner. Det ser jag som mycket allvarligt. Centerpartiet i kraft av största borgerliga parti (som det ser ut nu) har naturligtvis ett stort ansvar för detta.

Det blir allt mer tydligt att politiken i Ulricehamn inte går ut på att genom dialog tillsammans utveckla för kommunens bästa. Det är tragiskt. Utifrån dessa förutsättningar frågar jag mig vad mitt uppdrag mot invånarna i kommunen egentligen är.

Sandlådepolitik är jag inte intresserad av.

Kommentera

