Intressanta frågor till Reinfeldt

Peter Andersson lyfter idag fram intressanta frågeställningar inför torsdagens utfrågning av partiledaren Fredrik Reinfeldt i SVT.

Jag har lyft det på min blogg tidigare. Det handlar om hur vi gemensamt väljer att ge alla människor möjlighet att få hela landet att växa.

Fastighetsskatten har gjorts om till en kommunalavgift. Avskaffandet förmögenhetsskatten har fråntagit bättre bemedlade områden i landet att gynna glesbygdskommuner. Det missgynnar direkt Ulricehamns kommun.

Jag är övertygad om att Sverige tjänar på att hålla ihop och att hela landet växer. Alla dessa skattesänkningar har till stor betalats av sjuka, arbetslösa, pensionärer och glesbygdskommuner. Det ger inga jobb. Trust me.

Det Sverige och Ulricehamn behöver är mer pengar till utbildning, välfärdsjobb, ROT-avdrag för hyresrätter och skolor samt sänkta arbetsgivaravgifter för småföretag.

Och slutligen, Lars Holmin, vi kan tycka vad vi vill om varandras blogginlägg. Men jag respekterar dig och jag uppskattar vårt diskussionsklimat – även om vi inte alltid har samma uppfattning i olika sakfrågor.

Kommentera

